HELLO, HELLO!
HOW ARE YOU GUYS?
HOW ARE YOU GUYS?
THIS WEEK WE'RE GOING TO PRACTISE CONTRACTIONS AND WE'RE GOING TO WRITE A POSTCARD. THEN, WE WILL READ ABOUT VANCOUVER. TO FINISH, WE WILL REVIEW ALL LEARNT ALONG THE UNIT 6.
(Esta semana vamos a practicar las abreviaciones y vamos a escribir una postal. También leeremos sobre Vancouver, una ciudad de Canadá. Para finalizar, revisaremos todo lo aprendido durante la unidad).
PAGE 65
1. Watch the video and read the conversation. Pay attention to contractions!
Lear how to pronunce these structures.
(Mira el vídeo y lee la conversación. ¡Presta atención a las abreviaciones! Aprende a pronunciar estas estructuras).
2. Copy the sentences in your notebook but contract verbal structure.
(Copia las oraciones en tu cuaderno pero contrae la estructura verbal).
3. Read blue information. Then, read the postcard and find 8 mistakes based on blue information. To finish, copy in your notebook the postcard with corrected words.
(Lee la información de los recuadros azules. Después, lee la postal y encuentra 8 errores respecto a lo que has leído previamente. Para finalizar, copia en tu cuaderno la postal con las palabras erróneas corregidas).
PAGE 66
DO YOU KNOW VANCOUVER?
WATCH THE VIDEO AND DISCORVER IT!
1. Watch the video and read the text about Vancouver, a Canadian city in North America. Then, copy these words in your notebook.
(Mira el vídeo y lee lee el texto sobre Vancouver, una ciudad de Canadá, en América del Norte. Después, copia estas palabras en tu cuaderno).
Chewing gum: chicle
Boat trip: paseo en barco
Strawberries: fresas
Totem poles: tótem
Wood: madera
Eagles: águilas
Wolves lobos (wolf: lobo)
Frogs: ranas
2. Copy the sentences in your notebook but change the wrong word.
(Copia las oraciones en tu cuaderno corrigiendo los errores).
PAGE 67
1. Match in your notebook numbers (sentences) with letters (pictures). Then, complete the sentences in your notebook with actions.
(Empareja números <oraciones> con letras <imágenes>. Después, completa las oraciones en tu cuaderno con acciones trabajadas en la unidad).
2. Listen and write passanger's name. You will listen 5 descriptions. Then, write in your notebook 2 sentences describing Oliver and Maya postions.
(Escucha y escribe en tu cuaderno el nombre del pasajero o pasajera. Se escucharán 8 descripciones. Después, escribe en tu cuaderno 2 oraciones que describan las posiciones de Oliver y Maya).
Listen here!
NOW, LET'S PRACTISE WITH SOME INTERACTIVES ACTIVITIES. DON'T FORGET TO PRESS 'TERMINADO', WRITE YOUR NAME AND CLICK ON 'SEND'.
(Ahora, vamos a hacer algunas fichas interactivas. No te olvides de darle a TERMINADO, escribe tu nombre y haz clic en SEND).
No hay comentarios:
Publicar un comentario