UNIT 6: FUN DAYS (11th - 15th May)

HELLO THERE!


WE'RE STARTING A NEW UNIT THIS WEEK

(Vamos a empezar una nueva unidad esta semana).

THIS UNIT IS ABOUT PLACES TO VISIT AND ACTION VERBS TO SAY ACTIVITIES WE CAN DO IN A FARM.

(Esta unidad es sobre lugares que visitar y verbos que indican acciones que podemos realizar en una granja).



LET'S START WITH SOME VOCABULARY WORDS.

(Vamos a empezar con algunas palabras de vocabulario).


PAGE 58


1. Watch the video and read the text. Then, copy vocabulary words in your notebook. 

(Mira el vídeo y lee el texto. Después, copia las palabras de vocabulario en tu cuaderno).

 

Aquarium: acuario
Castle: castillo
Art gallery: galería de arte
City farm: huerto urbano
Funfair: feria
Water park: parque acuático
Theatre: teatro
Stadium: estadio

2. Listen, repeat and learn these words. 

(Escucha, repite y aprende estas palabras).


3. Complete this sentence in your notebook about your three favourite places. 

(Completa esta frase en tu cuaderno sobre tus tres lugares preferidos).


What are your top three favourite places?

First is ________, second the __________ and third the _________ .

PAGE 59


1. Watch the video and read the conversation. Then, copy the action verbs in your notebook. 

(Mira el vídeo y lee la conversación. Después, copia en tu cuaderno los verbos que indican acciones).

*He añadido algunos más de los que aparecen en el vídeo.


Feeding the chickens: alimentar a los pollos
Watering the vegetables: regar las verduras
Picking strawberries: recoger fresas
Eating apples: comer manzanas
Riding a pony : montar a un poni
Taking photos: echar fotos
Climbing a tree : escalar un árbol
Drawing a picture: hacer un dibujo
Running with the dog: correr con el perro

2. Listen and write in your notebook the correct order of the numbers. Then, answer the questions. 

(Escucha y escribe en tu cuaderno, en orden, los números de las fotografías. Después, contesta a las preguntas).



■ What’s the girl in photo 5 doing?
She's ___________.

■ What´s the boy in photo 8 doing?
He's ____________.

■ What’s the girl in photo 1 doing?
She's ____________.

■ What’s the boy in photo 6 doing?
He's ____________.

NOW, LET'S PRACTISE WITH SOME INTERACTIVES ACTIVITIES. DON'T FORGET TO PRESS 'TERMINADO', WRITE YOUR NAME AND CLICK ON 'SEND'.

(Ahora, vamos a hacer algunas fichas interactivas. No te olvides de darle a TERMINADO, escribe tu nombre y haz clic en SEND).








SEE YOU NEXT WEEK GUYS!

No hay comentarios:

Publicar un comentario