UNIT 6: A DAY OUT (25th - 29th)

HI AGAIN!


THIS WEEK WE'RE GOING TO READ A STORY AND WE WILL VISIT A MUSEUM.

(Esta semana vamos a leer una historia y visitaremos un museo).

PAGE 64


1. Find these objects in the story and colour them in your book. Then, draw them in your notebook and write their words and the scene where you found them. 


(Encuentra estos objetos en la historia y colorea en tu libro. Después, dibújalos en tu cuaderno y escribe sus nombres y la viñeta dónde los has encontrado).


2. Watch the video about the story 'A day at the museum'. Then, copy and answer the questions in your notebook. 


(Mira el vídeo sobre la historia 'Un día en el museo'. Después, copia y contesta a las preguntas en tu cuaderno.


      What’s Joe doing?
      What’s Jasmin doing?
      What animal is there in the dinosaur room?
      What color is the chair?
      How many people are there in picture 8?  
   

PAGE 66

1. Listen and chant the song 'I love the museum'. Copy the lyric OF YOUR BOOK in your notebook and draw your favourite object of the video.


(Escucha y canta la canción 'I love the museum'. Copia la letra DE TU LIBRO en tu cuaderno y haz un dibujo del objeto que más te guste del vídeo).


(DON'T COPY THIS LYRIC. NO COPIAR ESTA LETRA)


2. Listen and copy the picture number. There are 5 descriptions.


(Escucha y copia el número de la imagen. Hay 5 descripciones).


Listen here!



3. Write a sentence in your notebook with a description of pictures in activity 2. I'll try to find it out.

(Escribe una oración en tu cuaderno con una descripción de las imágenes en la actividad 2. ¡Intentaré adivinarla!).



NOW, LET'S PRACTISE WITH SOME INTERACTIVES ACTIVITIES. DON'T FORGET TO PRESS 'TERMINADO', WRITE YOUR NAME AND CLICK ON 'SEND'.

(Ahora, vamos a hacer algunas fichas interactivas. No te olvides de darle a TERMINADO, escribe tu nombre y haz clic en SEND).





STORY CARDS


 



SEE YOU NEXT WEEK GUYS!



No hay comentarios:

Publicar un comentario